نخستین بار در دوره تحریم های قبلی بود که پای کشنده C&C به دلیل قطع همکاری های بین المللی به ایران باز شد و شرکت های خصوصی فعال در این زمینه مجبور شدند جهت حفظ جایگاه خود در بازار ، برند های اروپایی را با برند های چینی تعویض کنند. شرکت  C&C با هدف تولید کامیون های مدرن و با کیفیت و با ترکیب سهامداران معتبری همچون شرکت چری و  CIMC فعالیت خود را آغاز کرده است.این شرکت تولید و فروش انواع کامیون های نیمه سنگین و سنگین شامل انواع کشنده، میکسر، کمپرسی و تانکر حمل مواد سوختی، و همچنین تولید قطعات مربوطه شامل انواع موتور دیزل را در برنامه خود دارد.مأموریت C&C  به گفته خود شرکت ، تولید انواع محصولات دیزل با طراحی زیبا، تکنولوژی روز، کیفیت بالای تولید و مصرف بهینه سوخت می باشد.

 

طراحی خارجی و داخلی

از بسیاری جهات ، طراحی خودروهای سنگین نسبت به خودروهای سواری کاری دشوار تر است چرا که طراحان باید علاوه بر در نظر گرفتن بسیاری از ویژگی های فنی و هم چنین این نکته که قرار است این خودرو به عنوان خودروی کار استفاده شود ، نیم نگاهی نیز به راحتی سرنشینان داشته باشند. به همین دلیل است که سالها یک طرح محافظه کارانه با تغییرات اندک روی محصولات بسیار اعمال می شود.

 

 

طراحی خارجی کشنده C&C نسبتا زیبا و هماهنگ است و طرح چراغ های جلو در کنار ابعاد جلو پنجره جلوه ای متناسب به جلوی خودرو بخشیده اند. لوگوی نورانی کشنده C&C نیز در شب می تواند برای مخاطبان جلب توجه کند. در کل طراحی کشنده C&C را باید زیبا اما محتاط دانست که نسبت به هموطنان جدیدترش که اخیرا وارد بازار ایران شده اند ، کمی پیر و کسل کننده به نظر می رسد.

در درون کشنده C&C با صندلی هایی راحت و جادار روبرو خواهید شد و البته بهره گیری این خودرو از دو تختخواب ، آن را به گزینه ای جالب توجه برای رانندگان تبدیل می کند. تسلط راننده نیز به فرمان و ادوات خودرو خوب و ارگونومیک است . این کشنده در بازار ایران سقف بلند نامیده می شود اما با توجه به استاندارد های اروپایی ، کشنده C&C قابل مقایسه با خودروهای سقف کوتاه نظیر کشنده های سری G اسکانیاست.

مشخصات فنی

نسخه U480 از کشنده C&C دارای سیستم تعلیق بادی در محور عقبش است که اولین بار است در بین محصولات چینی دیده می شود. از سوی دیگر به مانند اسمش ، این خودرو یک پیشرانه 480 اسب بخاری دارد و در کنار کشنده معروف ولوو از قوی ترین خودروهای سنگین ایران به شمار می رود. مزیت دیگر کشنده C&C بهره گیری از گیربکس هفت دنده دقیق ZF با ضرایب دنده 12+2 سرعته است . پیشرانه این خودرو نیز ساخت یک شرکت چینی به نام یوچایی است که از تکنولوژی های شرکت معروف کامنز استفاده می کند و یکی از معدود مواردی است که یک کشنده چینی می تواند همپای رقبای اروپایی اش کارکرد بالا داشته باشد و البته قیمت به مراتب کمتری نیز دارد.

 

جهیزات و امکانات:

همانند خودروهای سواری چینی ، خودروهای سنگین چینی نیز در زمینه تجهیزات ضعیف نیستند و راحتی راننده را به خوبی تضمین می کنند. از جمله امکانات کشنده C&C می توان به فرمان هیدرولیک قابل تنظیم در زاویه و عمق
،قسمت خواب با ۲تخت خواب تاشو،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (کولر) ،گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی دنده ها،بخاری درجا،مجموعه کامل ابزار،جک بالابر،پخش صوت CD همراه با رادیو،پروژکتور،مبدل ۲۴ ولت به ۱۲ ولت جهت ادوات برقی،قفل مرکزی همراه با کنترل از راه دور،آفتاب گیر بیرون شیشه جلو،سقف بازشو،شیشه برقی + آینه بغل ها برقی،آینه گرم کن،بوق بادی،کپسول آتش نشانی،صندلی راننده و کمک راننده با کمک های بادی،کروز کنترل و تاخوگراف ،ریتاردر،بادگیر سقفی و جانبی اشاره کرد.