پيكاپ جك T8 به واسطه طراحي عضلاني چشمگير و مشابه با برندهاي مطرح توليد كننده اين نوع خودروها كه جاي خالي آن مدتها در بازار كشورمان از نظر علاقه مندان اين نوع خودروها حس مي گرديد و همچنين قابليت هاي فني قابل قبول آن، در شرايط حال حاضر بازار و عدم امكان دستيابي اقشار وسيع درآمدي به خودروهايي با كاربري و طراحي قابل قبول مانند هايلوكس، مي تواند به عنوان يك پديده جديد در اين بخش از بازار ، خلا موجود را پر كرده و به نياز مشتريان به خوبي پاسخ دهد.

طراحي ظاهري؛

در طراحي ظاهري اين خودرو المان هايي وجود دارد كه بر جذابيت بصري اين خودرو افزوده است. جلو پنجره كرومي با خطوط افقي كه داراي طراحي جديدي مي باشد در كنار خطوط روي كاپوت، سپر جديد و گرافيك چراغ هاي جلو، ظاهري خشن و عضلاني به اين خودرو بخشيده است. همچنين لوگوي اين شركت با طراحي خاص آن براي خودروهاي پيكاپ، بر روي جلوپنجره اين خودرو نقش بسته است.  خطوط روي درب ها و همچنين فلاپ هاي روي گلگير، رينگ هاي دو رنگ آلومينيومي و ركاب زير درب ها، ظاهر زيبايي را در نماي جانبي براي اين خودرو پديد آورده است.

بررسي ابعادي؛

اين پيكاپ دو كابين،از نظر ابعادي داراي طول، عرض و ارتفاع به ترتيب 5325، 1880 و 1830 ميليمتري بوده و فاصله محوري 3090 ميليمتري آن، نويد فضاي كابين بسيار مناسبي را هم در رديف جلو و هم در رديف عقب مي دهد. همچنين ابعاد اتاق بار اين خودرو داراي فضاي نسبتا مناسبي است و به لطف محور عقب قدرتمند آن در كنار مشخصات فني مناسب، توان حمل بار به ميزان 900 كيلوگرم به صورت استاندارد را دارد كه براي انواع مصارف شهري و بين شهري مناسب مي باشد.

ويژگي هاي آفرودي مناسب؛

موضوع آفرود كه اين روزها در كشور علاقه مندان زيادي را به خود جذب كرده است يكي از مهمترين مقوله هايي است كه خودروهاي پيكاپ را در اين حوزه به چالش كشيده است. پيكاپ جك T8 با توجه به ويژگي هايي كه دارد  مي تواند گزينه جذابي براي علاقه مندان به آفرود نيز باشد. در زمينه آفرود پارامترهاي خاصي اهميت دارند كه اين خودرو اين پارامترها را به خوبي برآورده كرده و به مشتريان ارائه مي دهد. اين خودرو داراي زاويه حمله 30 درجه اي،‌زاويه فرار 22 درجه اي ، قابليت پيمايش شيب 30درصدي و حداقل فاصله 210 ميليمتري از سطح زمين مي باشد. همچنين مبحث مهم ديگري كه در پيمايش مسيرهاي آفرودي وجود دارد زاويه شكست مي باشد كه با افزايش فاصله محوري در خودرو اين زاويه كاهش مي يابد و عبور از برخي مسيرهاي آفرودي را براي خودروهايي با زاويه شكست كم با چالش روبرو مي سازد اما اين خودرو با توجه به دارا بودن فاصله محوري مناسب، از زاويه شكست مناسبي برخوردار بوده و اين نياز را نيز به خوبي پاسخ داده است. اين خودرو از سيستم انتقال قدرت 4*4 بهره مي برد كه محور عقب آن داراي قفل ديفرانسيل برقي مي باشد، كه اين مورد يكي از مزيت هاي مهم در خودروهاي 4*4  و آفرودي محسوب مي شود. همچنين سيستم ضرايب كمكي در اين خودرو به وسيله چرخاندن اهرم مربوطه به صورت الكترونيكي درگير شده تا بتواند در شرايط بحراني راننده را ياري نموده و خودرو را از هر مسيري با سربلندي عبور دهد. علاوه بر اين، نسبت 4.1:1 ديفرانسيل عقب اين خودرو انعطاف پذيري قابل قبولي را براي پيمايش در انواع مسيرها و شرايط و همچنين حمل بار و يدك، فراهم آورده است.

ويژگي هاي فني؛

پيكايپ جك T8 از يك پيشرانه بنزيني 4 سيلندر خطي 2 ليتري مجهز به توربوشارژر بهره مي برد كه توان توليد بيشينه قدرت 188 اسب بخار در دور موتور 5000 دور بر دقيقه و بيشينه گشتاور 290 نيوتن متر در دورهاي 1800 تا 4000 دور بر دقيقه را دارد. با توجه به اينكه براي خودروهاي آفرودي در اختيار بودن بيشينه گشتاور در دورهاي پايين موتور از اهميت بسياري برخوردار است، لذا سازندگان اين خودرو به اين مهم نيز توجه داشته و بيشينه گشتاور پيشرانه را از دورهاي پايين تري در اختيار راننده قرار مي دهد، كه به عنوان يكي از مزاياي مهم اين خودرو به شمار مي رود. وظيفه انتقال قدرت توليدي پيشرانه به چرخ ها را يك جعبه دنده 6 سرعته دستي به عهده دارد كه قدرت را به هر چهار چرخ خودرو ارسال مي كند. سيستم تعليق به كار رفته در اين خودرو از نوع مستقل جناغي دوبل در جلو و سيستم غير مستقل فنر هاي تخت (سيستم تعليق رايج در پيكاپ ها) در عقب، مي باشد. شايان ذكر است كه هر چهار چرخ اين خودرو مجهز به ترمزهاي ديسكي بوده كه به خوبي توان متوقف سازي اين خودرو را دارند.

از ديگر ويژگي هاي اين خودرو مي توان به رينگ 18 اينچي آلومينيومي، طيف وسيعي از سيستم هاي ايمني، مخزن سوخت 76 ليتري و استاندارد آلايندگي يورو 5 اشاره نمود.